Każdy rodzic pragnie zapewnić swojemu dziecku dobry start. Chce nie tylko, by radziło sobie w przedszkolu czy szkole. Pragnie, by zdobywało nowe umiejętności – nie tylko pisania, czytania i liczenia, ale też komunikowania się z otoczeniem, nawiązywania relacji itd. Chce, by było otwarte, ciekawe świata i z odwagą stawało przed nowymi wyzwaniami.

Jednak nie zawsze udaje się rodzicom rozwiązać samodzielnie problemy, które pojawiają się wraz z rozwojem dziecka: od tych z nadmierną nieśmiałością poprzez nieumiejętność zabawy z rówieśnikami, po lęk przed szkołą, kłopoty z mówieniem czy koncentracją.

Na szczęście w obecnych czasach psycholog jest osobą powszechnie akceptowaną i docenianą przez rodziców. I dobrze… Wreszcie możemy bez wstydu udać się do gabinetu i powiedzieć, że:

  • Moje dziecko zachowuje się inaczej niż rówieśnicy.
  • Moje dziecko nie chce chodzić do przedszkola.
  • Moje dziecko jest niegrzeczne w szkole.
  • Jest konfliktowe.
  • Nie ma kolegów.

Możemy zadać psychologowi pytania, odpowiedzi na które szukamy:

  • Jak mam postępować z własnym dzieckiem?
  • Czy takie działania wychowawcze są dobre?

Kontakt z psychologiem jest bardzo ważny na każdym etapie rozwojowym. Oprócz wiedzy, jaką dysponuje, doświadczenia zawodowego pełni rolę „dobrego policjanta”, który pilnuje prawidłowego rozwoju dziecka.

W naszym gabinecie oferujemy również wczesną interwencję logopedyczną, diagnozę neurologopedyczną i zajęcia z neurologopedą.

Wczesna interwencja logopedyczna jest składową wieloprofilowego wczesnego oddziaływania terapeutycznego (medycznego, psychopedagogicznego, logopedycznego, rehabilitacyjnego) na dzieci w wieku 0-7 lat, u których stwierdzono zagrożenie niepełnosprawnością. Celem tych oddziaływań jest jak najwcześniejsze wykrycie i zlikwidowanie, bądź korygowanie zaobserwowanych nieprawidłowości w rozwoju.

Diagnoza neurologopedyczna przeprowadzana jest z wykorzystaniem prób testowych dostosowanych do występujących zaburzeń, na podstawie których można ocenić rodzaj, zakres i stopień zaburzeń. Obejmuje również wywiad z pacjentem i rodziną oraz analizę dokumentacji medycznej. W celu dokładnej i kompleksowej oceny stanu pacjenta wskazane jest udostępnienie wyników dotychczas przeprowadzonych badań.

Z uwagi na stan i możliwości pacjenta proces diagnostyczny może być rozłożony w czasie i zaplanowany na dwa lub trzy spotkania. Ze względu na zmieniający się obraz zaburzeń, spowodowany stabilizacją stanu zdrowia pacjenta (szczególnie w krótkim czasie po incydencie neurologicznym), na początku możliwe jest postawienie jedynie wstępnej diagnozy, która weryfikowana jest w trakcie procesu terapeutycznego.

W przypadku niepełnosprawności ruchowej dojeżdżamy do pacjenta.

Zajęcia z neurologopedą to terapia dzieci, u których występują dysfunkcje mowy o podłożu neurologicznym na skutek uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego.

Na zajęcia terapeutyczne zapraszam dzieci:

  • z objawami niepłynności mowy,
  • których proces nabywania mowy jest opóźniony lub zaburzony,
  • które rozwijają się nieharmonijnie, u których występują problemy w obrębie jamy ustnej,
  • dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i języka towarzyszącym zespołom wad  genetycznych (np. zespół Downa), porażeniu mózgowemu,
  • z zaburzeniami mowy związanymi z autyzmem, zespołem Aspergera,
  • z wadami w budowie narządów anatomicznych (z rozszczepem podniebienia, po wypadkach, po zabiegach),
  • z niedokształceniem mowy (afazją, alalią),
  • dzieci z niedosłuchem,
  • z upośledzeniem umysłowym.

Naszą misją jest pomoc rodzicom w zapewnieniu dobrego startu ich dzieciom.

Gabinet Edukacyjno-Terapeutyczny „Dobry Start” to miejsce, w którym znajdą oni wsparcie doświadczonego, dobrego psychologa dziecięcego, pedagoga i logopedy.

W Grodzisku Mazowieckim jesteśmy jedyną placówką niepubliczną, która ma pełne uprawnienia do stosowania narzędzi diagnostycznych Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku. I jedyną, która zyskała uprawnienia do szkoleń pedagogów i psychologów szkolnych ze skróconych baterii diagnostycznych PTPiP.

Nasz zespół to obecnie:

  • Sylwia Obrębska – terapeutka pedagogiczna, pedagog szkolny, właścicielka „Dobrego Startu”,
  • Monika Górecka – psycholog kliniczny,
  • Aurelia Ilnicka – logopeda, neurologopeda.

Jesteśmy zespołem szukającym rozwiązań, nawet tam, gdzie ich znalezienie wydaje się niemożliwe.

Wszystkie wybrałyśmy swój zawód świadomie i realizujemy się zawodowo, wciąż się dokształcając w udzielaniu wsparcia dzieciom i ich rodzicom w rozwiązywaniu problemów towarzyszących dorastaniu. Jesteśmy bowiem przekonane, że każde z dzieci zasługuje na dobry start.

Jeśli szukasz dobrego pedagoga, psychologa dziecięcego lub logopedy w Grodzisku Mazowieckim, umów się na spotkanie i przekonaj, w czym możemy Cię wesprzeć.