Gabinet Edukacyjno-Terapeutyczny „Dobry Start” skupia swoją działalność na udzielaniu wsparcia i pomocy w dwóch podstawowych obszarach:

  • wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym,
  • terapia dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Nasza oferta adresowana jest więc zarówno do maluchów o harmonijnym rozwoju, którym proponujemy stymulujące zajęcia w gronie rówieśników, jak i do dzieci z nieprawidłowościami, którym oferujemy terapię indywidualną i zajęcia grupowe.

Do kontaktu z nami zachęcamy szczególnie rodziców i opiekunów, których dzieci:

  • nie chcą chodzić do przedszkola lub szkoły i mocno z tego powodu protestują,
  • często płaczą, szybko denerwują się i łatwo odczuwają niezadowolenie,
  • są wycofane, nie chcą brać udziału w zajęciach z rówieśnikami,
  • często zachowują się nieadekwatnie do sytuacji,
  • są agresywne, labilne emocjonalnie, szybko wpadają w złość,
  • bywają nieposłuszne i ciężko wyegzekwować od nich wykonywanie obowiązków czy poleceń,
  • przejawiają rozmaite trudności w okresie dorastania,
  • przygotowują się do nauki szkolnej,
  • rodziców, którzy chcą usprawniać u swoich dzieci funkcje odpowiedzialne za powodzenie w nauce czytania i pisania,
  • z pierwszymi sygnałami od nauczycieli wychowania przedszkolnego, że dziecko ma trudności lub nie lubi rysować, kolorować, wycinać, ma problemy z zapamiętaniem wierszyków, piosenek, układać, budować,
  • uczniów klas początkowych, którzy trudniej lub wolniej niż rówieśnicy zdobywają nowe umiejętności szkolne,
  • z problemami logopedycznymi.

Trudności mogą pojawić się na każdym etapie rozwoju dziecka. Warto wcześnie zacząć je wspierać w tym rozwoju i zdobywaniu nowych kompetencji, w tym edukacyjnych.

  • Proces wsparcia, czy inaczej mówiąc stymulację rozwoju, rozpoczynamy od diagnostyki, której celem jest zdefiniowanie ewentualnych problemów, ich podłoża i zakresu. Wykorzystujemy w niej nowoczesne baterie uwzględniające wyniki badań opartych na współczesnej wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, logopedii i neuropsychologii. Narzędzia diagnostyczne stosowane w gabinecie znajdują się na liście Ministerstwa Sprawiedliwości.
    Dobrze przeprowadzona diagnostyka jest warunkiem opracowania dobrego planu indywidualnego dla wspomagania rozwoju. Jest niezbędna, by stwierdzić, czy dziecko rzeczywiście wymaga terapii.
    Opis i omówienie wyników diagnozy są bezpłatne.
  • Plan działania – czy to będzie wspomaganie rozwoju, czy terapia – zawsze jest opracowywany indywidualnie. Oznacza to m.in., że do każdego spotkania terapeuci przygotowują się, biorąc pod uwagę cele działania i przyjęte założenia, zgodne z planem.
  • Jeżeli dziecko kierowane jest na zajęcia grupowe, dobór grupy poprzedzamy konsultacją z rodzicami, tak by nie był on przypadkowy, lecz zgodny z osobowością, zainteresowaniami i umiejętnościami dziecka, a uczestnictwo w zajęciach prowadziło do osiągnięcia założonych celów.
  • Rodzice nie uczestniczą w zajęciach z dziećmi, natomiast są na bieżąco informowani o postępach swojego dziecka. Okresowe informacje o postępach dziecka przekazywane są rodzicom bezpłatnie.

Spotkania z pedagogiem

Mają na celu przede wszystkim diagnozę zagrożenia dysleksją i dyskalkulią oraz późniejszą ewentualną terapię zapewniającą dziecku odpowiednią stymulację i umożliwiającą usprawnienie wolniej rozwijających się umiejętności.

Spotkania z logopedą

Umożliwiają wykonanie w naszym gabinecie badań przesiewowych oraz przeprowadzenie diagnozy w zakresie poprawnej artykulacji i stopnia zrozumiałości mowy dziecka. W razie potrzeby rozpoczynamy terapię logopedyczną, która skutecznie pomoże dziecku pokonać trudności.

Spotkania z psychologiem

Zajęcia z psychologiem dziecięcym służą przede wszystkim diagnozie rozwojowej i ocenieniu stopnia gotowości szkolnej. Dzieci, u których stwierdzone zostaną jakiekolwiek nieprawidłowości, mogą liczyć na rzetelną terapię psychologiczną bądź interwencyjną.